Hírek
2023. Március 03. 14:24, péntek |
Belföld
Forrás: mti
Ifjúságkutató Intézet: továbbra is a Facebook a fiatalok kedvence
Berobbant a BeReal, tör előre a TikTok, de továbbra is a Facebook a fiatalok kedvence - közölte az Ifjúságkutató Intézet pénteken friss, 15-29 évesek körében készült reprezentatív, 1000 fős kutatásának adatait ismertetve az MTI-vel.
A közleményben azt írták: a BeReal oldalát már minden tizedik fiatal használja naponta. A látványos növekedés ellenére az applikáció penetrációja jócskán elmarad a TikTok és a Facebook népszerűségétől. A TikTok-ot minden második, utóbbit pedig tízből nyolc fiatal pörgeti minden nap.
Megjegyezték: a magyar fiatalok csupán hat százalékát teszi ki azoknak az aránya, akik egyáltalán nem használják a Facebook-ot. Ezt a platformot a YouTube és a TikTok követi, mindkettőt nagyjából azonos arányban veszik igénybe napi szinten a fiatalok. Azonban a TikTok esetében több, mint kétszer annyi - 25 százalék - az applikációt még sohasem használók aránya.
A BeReal tavaly robbant be a köztudatba, és már a magyar 15-29 évesek kilenc százaléka napi felhasználója az oldalnak. A BeReal 2020-ban indult útjára, majd 2022 végére világszerte már több mint hetvenmillió aktív felhasználóval rendelkezett - jelezték a közleményben.
A végletekig leegyszerűsített alkalmazás azzal tett szert gyors népszerűségére, hogy egyfajta anti-közösségi média szerepben tetszeleg, például nincsenek filterek és szerkesztési lehetőség sincs. Az alkalmazásban az is különleges, hogy csak naponta egyszer lehet fotót feltölteni.
A Mathias Corvinus Collegium (MCC) égisze alatt működő Ifjúságkutató Intézet szerint utóbbi időszakban egyre markánsabban befolyásolják a fiatalok életét a közösségi oldalak. Ebben is kiemelkedik az Instagram, ahol mások, sok esetben nem valódi profilját önkéntelenül is a sajátunkhoz hasonlítjuk.
A kutatásban rámutattak: jellemzően nincsenek nemi különbségek a közösségi oldalak használatát tekintve.
A fiatalabbak minden vizsgált közösségi oldalt nagyobb arányban vesznek igénybe, kivéve a LinkedIn-t, amely a szakmai kapcsolatépítések támogatásával főként az üzleti világban népszerű.
A korcsoportok közösségi média használata a kapott adatok alapján két esetben tér el markánsabban - hívták fel a figyelmet.
A TikTok-ot a 15-19 évesek több, mint négyötöde (82 százalék) használja, a 20-24 évesek (74 százalék) és a 25-29 évesek (70 százalék) ennél kisebb arányban. A Snapchat-et a 15-19 évesek közül 43 százalék, míg a 25-29 éveseknek már csupán 28 százaléka használja.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Május 20. 07:21, kedd | Belföld
NAV: még egy napig lehet módosítani az szja-bevallási tervezetet
2025. Május 20. 07:17, kedd | Belföld
Az Integritás Hatóság két uniós támogatással kapcsolatos ügyben is költségvetési csalás miatt tett feljelentést
Két ügyben, összesen mintegy 180 millió forintnyi európai uniós támogatás kapcsán tett feljelentést az Integritás Hatóság költségvetési csalás gyanúja miatt - tudatta a hatóság kommunikációs vezetője közleményben az MTI-vel.
2025. Május 19. 07:26, hétfő | Belföld
Keddig lehet rendelkezni a civil szervezetek, vallási közösségek támogatásáról
tt az szja-bevallás és az 1+1 százalékos rendelkezések véghajrája, keddig lehet rendelkezni a civil szervezetek és a vallási közösségek támogatásáról - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) vasárnap az MTI-vel.
2025. Május 19. 07:24, hétfő | Belföld
Harcba hívta legfőbb híveit Orbán Viktor
Ma Ukrajna uniós tagsága a legnagyobb veszély - jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök, a Fidesz elnöke Budapesten, a BOK Csarnokban tartott Harcosok klubja - A kezdet elnevezésű rendezvényen.