Hírek
2013. Szeptember 08. 05:00, vasárnap |
Belföld
Forrás: MNO
Túladagolás: a Lexus LF-NX tanulmány elveti a sulykot
A Lexus olyan koncepcióval érkezik a frankfurti autószalonra, amely garantáltan nem hagy senkit vélemény nélkül. Az LF-NX a japán márka fejlesztés alatt álló kisebb crossoverét vetíti előre, meglehetősen erőteljes formában.
A közepes kategóriában induló újdonság végső verziója minden valószínűség szerint az NX utónevet kapja, és kizárólag teljes hibrid hajtásláncot találunk majd lemezei alatt. Azt sem nehéz kitalálni, hogy melyiket: a beszállót valószínűleg az új 300h, az izgalmasabb és egyben költségesebb alternatívát pedig a 450h adja majd.
Ennek megfelelően 223 és 343 lóerő közül választhatunk, amelyet vélhetően elsőkerék- és összkerékhajtással is kínál majd a Lexus, igaz előbbi valószínűleg az amerikai kontinens kiváltsága lesz. Mindenesetre négy kereket hajtva sem száll el az étvágy: a gyári adatok szerint öt, illetve az erősebbik hajtáslánc esetében hat liter körüli fogyasztásra számíthatunk.
Jól tudjuk, hogy a forma ízlés kérdése, de az LF-NX külseje mellett nehéz elmenni úgy, hogy szó nélkül maradjunk. A már önmagában is egyre robusztusabbá és agresszívabbá váló Lexus-hűtőrács mellett hatalmas légbeömlők és a lehető legszűkebbre húzott ledes fényszóró a legelvetemültebb tuninggépek ádáz ábrázatát kölcsönzi a tanulmánynak. Az IS új nemzedékén megismert L alakú pipa itt is megjelenik, miközben az oldalvonalban az RX 450h domborítását vehetjük észre – eltúlzott szélesítés formájában.
Hátul sem szűnik a formai sokk: egyszerűen annyi él, domborítás és figyelemfelkeltő részlet van, hogy nem is tudjuk, hova nézzünk. Így végül az már alig tűnik fel, hogy az alapok és a felépítés izgalmas arányokat és kialakítást rejt. A belső tér borogatásnak bizonyul megfáradt szemünkre. Itt már a letisztultságé a főszerep, és annak ellenére, hogy a futurisztikus formában a külső néhány stílusjegye visszaköszön, már nem nehéz belelátni a szériagyártású modell leendő kialakítását. Az IS-ben már látott érintésre érzékeny, elektrosztatikus gombok és kapcsolók itt még jobban elterjednek majd, miközben megújult a hanyattegér-jelleggel vezérelhető központi rendszer is.
Arról egyelőre nem érkezett információ, hogy a szériagyártású verziót mikor láthatjuk, de a tanulmány érettségét eltekintve erre már a jövő évben esély mutatkozhat.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Május 16. 09:10, péntek | Belföld
Szijjártó Péter: százmilliárd forintos budapesti beruházást jelentett be a BYD
Mintegy százmilliárd forint értékű beruházást jelentett be a BYD kínai autógyártó, amelynek keretében a cég a magyar fővárosba telepíti az európai vállalati és fejlesztési központját
2025. Május 16. 09:08, péntek | Belföld
Czomba Sándor: elérhető a 85 százalékos foglalkoztatási arány
Magyarország elérheti a 85 százalékos foglalkoztatási arányt 2030-ra - mondta Czomba Sándor csütörtökön Budapesten, a WHC Csoport és az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány konferenciáján.
2025. Május 16. 09:04, péntek | Belföld
Orbán Viktor: a jövő autóit is Magyarországon fogják gyártani
A BYD gyárral kötött mostani megállapodás azt jelenti, hogy a jövő autóit is Magyarországon fogják gyártani
2025. Május 15. 07:11, csütörtök | Belföld
Közös éleslövészetet tartanak a Magyar Honvédség területvédelmi ezredeinek katonái és az Ohiói Nemzeti Gárda Bakonykútiban
Közös éleslövészetet tartanak a Magyar Honvédség négy területvédelmi ezredének kijelölt tartalékos katonái és az Ohiói Nemzeti Gárda a Fejér vármegyei Bakonykútiban található lőtéren, a gyakorlat a Valiant Panther 2025 nevet viseli